Η κινόα αποτελεί ένα απόλυτα θρεπτικό δημητριακό προϊόν! Η ίδια είναι πλούσια σε σύνθετους υδατάνθρακες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία και αρκετές φυτικές ίνες, τα οποία θα εξασφαλίσουν την υγεία του καρδιαγγειακού και πεπτικού μας συστήματος

Σε 1 φλιτζάνι κινόα εμπεριέχονται:

  • 222 θερμίδες
  • 4gr λίπους
  • 39gr υδατανθράκων
  • 8gr πρωτεϊνών
  • 5gr φυτικών ινών

Τα οφέλη της κινόα

Στις νιφάδες της εντοπίζεται μεγάλη περιεκτικότητα φυτικών ινών και συγκεκριμένα διαλυτών ινών, οι οποίες συμβάλλουν στην εύρυθμη λειτουργία του πεπτικού συστήματος και διατηρούν την εντερική χλωρίδα σε φυσιολογικά επίπεδα. Στην υγεία του εντέρου συμβάλλουν και τα πρεβιοτικά που διαθέτει, τα οποία έχει αποδειχθεί πως μπορούν να αντιμετωπίσουν διάφορα γαστρεντερικά προβλήματα (π.χ. δυσκοιλιότητα, Σύνδρομο Ευερέθιστου Εντέρου, Νόσος Crohn)

Η βρώμη διαθέτει, επίσης, υψηλή αντιφλεγμονώδη, αντιοξειδωτική και αντιβακτηριδιακή δράση, ιδιότητες που συμβάλλουν στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού μας συστήματος. Οι πολυφαινόλες και τα φυτικά μόρια που διαθέτει οφείλονται στην αντιοξειδωτική του δράση και κατ’ επέκταση μειώνουν τη βλάβη των κυττάρων των ελεύθερων ριζών.

Πρόσφατες επιστημονικές μελέτες έχουν αποδείξει πως οι διαιτητικές ίνες που εντοπίζονται στη βρώμη μειώνουν τη χοληστερόλη και τον κίνδυνο εμφάνισης κάποιας σοβαρής καρδιαγγειακής ασθένειας. Πιο συγκεκριμένα, η επαρκής κατανάλωση βρώμης αποδείχθηκε πως μειώνει τα υψηλά επίπεδα της LDL χοληστερόλης και αυξάνει τα χαμηλά επίπεδα της HDL χοληστερόλης.

Άλλες επιστημονικές μελέτες αποδεικνύουν πως η βρώμη συμβάλλει και στη μείωση του κινδύνου εμφάνισης σακχαρώδους διαβήτη. Κάτι τέτοιο συμβαίνει με την καθυστέρηση της απορρόφησης των σύνθετων υδατανθράκων της βρώμης από τον οργανισμό και, επομένως, την καθυστέρηση της απορρόφησης της γλυκόζης. Η διαδικασία αυτή διατηρεί σταθερά τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα.

Τέλος, η βρώμη συνιστά ένα δημητριακό το οποίο μπορεί να βοηθήσει στη διατήρηση του σωματικού βάρους. Κάτι τέτοιο συμβαίνει καθότι αποτελεί τρόφιμο με υψηλό δείκτη κορεσμού (μειώνοντας έτσι τις προσλαμβανόμενες θερμίδες από τα υπόλοιπα γεύματα μέσα στη μέρα), ενώ ρυθμίζει τα επίπεδα της ορμόνης γκρελίνης, γνωστή και ως ορμόνης της όρεξης.

  • Η συνιστώμενη ημερήσια συνολική πρόσληψη φυτικών ινών για τη διατήρηση της γενικότερης υγείας υπολογίζεται στα 25gr σε γυναίκες κάτω των 50 ετών, στα 21gr σε γυναίκες άνω των 50 ετών, στα 38gr σε άντρες κάτω των 50 ετών και στα 30gr σε άντρες άνω των 50 ετών (σύμφωνα με το Ινστιτούτο Ιατρικής. 2005. Διαιτητικές προσλήψεις αναφοράς για ενέργεια, υδατάνθρακες, φυτικές ίνες, λίπος, λιπαρά οξέα, χοληστερόλη, πρωτεΐνες και αμινοξέα. Ουάσιγκτον, DC: Ο Τύπος των Εθνικών Ακαδημιών)

Φυσικά, εάν η βρώμη απουσιάζει από τη διατροφή ενός ατόμου η ένταξή της θα πρέπει να είναι σταδιακή. Η ξαφνική πρόσληψη μεγάλης ποσότητας διαιτητικών ινών στην καθημερινή διατροφή ενδεχομένως να προκαλέσει διάρροια, κοιλιακό άλγος, δυσκοιλιότητα ή μετεωρισμό. Σε τέτοιες περιπτώσεις προτείνεται η σταδιακή ένταξη της βρώμης στη διατροφή και η περιορισμένη καταναλωμένη ποσότητα.

 

Και μην ξεχνάς:

“Η τροφή μπορεί να αποτελέσει το φάρμακο ή το πιο αργό δηλητήριο για τον οργανισμό σου” (Kolyviras quote).

Στέλιος Κολυβίρας -Τζιβανιώτης
Διαιτολόγος Διατροφολόγος MMedSci
Μετεκπαιδευθείς στην Ιατρική Σχολή Παν/μίου Αθηνών
tel: 2108980947, mob: 6945755221
Δημάρχου Αγγέλου Μεταξά 14, Γλυφάδα