Το μαγνήσιο αποτελεί σημαντικό συστατικό για περισσότερα από 300 ένζυμα που εντοπίζονται στο σώμα μας, αυτά τα ένζυμα εμπλέκονται σε διαδικασίες που βοηθούν πολλές σωματικές λειτουργίες όπως η παραγωγή ενέργειας, η σύνθεση πρωτεϊνών και οι μυϊκές συσπάσεις. Αξίζει να σημειωθεί οτι το μαγνήσιο παίζει σημαντικό ρόλο στη διατήρηση της υγείας των οστών και της καρδιάς.

Το μαγνήσιο είναι από τα πιο σημαντικά μεταλλικά στοιχεία, αυτό σημαίνει ότι η αναγκαία ποσότητα για την κάλυψη των απαιτήσεων του ανθρώπινου οργανισμού είναι μεγαλύτερες από τα ιχνοστοιχεία όπως ο ψευδάργυρος ή ο σίδηρος. Η συνιστώμενη ποσότητα μαγνησίου που απαιτείται ημερησίως εξαρτάται από την ηλικία και το φύλο του ατόμου. Για Παράδειγμα οι γυναίκες που είναι 19 ετών και πάνω χρειάζονται 310 με 320 mg ημερησίως ενώ οι άντρες της ίδιας ηλικίας χρειάζονται 400 με 420mg την ημέρα.

Το καλύτερο είναι να λαμβάνετε το μαγνήσιο από τρόφιμα που έχουν υψηλή περιεκτικότητα, απολαμβάνοντας με αυτόν τον τρόπο και άλλα οφέλη. Τρόφιμα που αποτελούν πηγή μαγνησίου είναι τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, τα σιτηρά ολικής αλέσεως, τα όσπρια, το ταχίνι, το σουσάμι, οι ξηροί καρποί, τα αποξηραμένα σύκα και βερίκοκα. Επίσης, το γάλα και το γιαούρτι παρέχουν σημαντικές ποσότητες μαγνησίου. Επειδή τα συμπληρώματα μαγνησίου αλληλεπιδρούν με ορισμένα φάρμακα, είναι σημαντικό να συζητήσετε για κάποιο διαιτητικό συμπλήρωμα με έναν επαγγελματία υγείας, πριν αρχίσετε να το λαμβάνετε συστηματικά.

Άτομα με προβλήματα υγείας ή άτομα που πάσχουν από κοιλιοκάκη ή διαβήτη τύπου 2, ίσως έχουν χαμηλότερα επίπεδα μαγνησίου στη δίαιτα τους. Ενας διαιτολόγος διατροφολόγος θα σας βοηθήσει σημαντικά να διαχειριστείτε αποτελεσματικά αυτές τις ελλείψεις και μπορεί να αναπτύξει ένα εξατομικευμένο πλάνο διατροφής το οποίο θα καλύπτει τις ανάγκες σας.

 

Στέλιος Ι. Κολυβίρας – Τζιβανιώτης
Διαιτολόγος Διατροφολόγος MMedSci
Μετεκπαιδευθείς στην Ιατρική Σχολή Παν/μίου Αθηνών

tel: 2108980947, mob: 6945755221