Η Φράουλα αποτελεί το αγαπημένο φρούτο μικρών και μεγάλων καθώς είναι ένα από τα πιο νόστιμα και υγιεινά φρούτα της άνοιξης ενώ εξαιτίας του χρώματος και της γλυκιάς γεύσης της δεν θα είναι δύσκολο να κάνετε τα παιδιά να τη δοκιμάσουν. Ένα φλιτζάνι φράουλες (περίπου 8 μέτριες) έχει μόνο 50 θερμίδες, έτσι λοιπόν αποτελεί ιδανική επιλογή για να ικανοποιήσετε τη βουλιμία σας.

Οι φράουλες αποτελούν πλούσια πηγή βιταμίνης C, φώσφορου, φυτικών ινών και καλίου. Αξίζει να σημειωθεί ότι μόνο ένα φλιτζάνι φράουλες προσδίδει περισσότερη βιταμίνη C από τη συνιστώμενη ημερήσια δόση όπου είναι απαραίτητη για την ανάπυξη, την επιδιόρθωση των ιστών του σώματος, και την ενίσχυση ενός υγιούς ανοσοποιητικού συστήματος. Επίσης παρέχει 3.3γρ φυτικών ινών που συμβάλλουν στην βελτίωση της πεπτικής υγείας, πρόκειται για ένα φρούτο με υψηλή περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικά συμπεριλαμβανομένης και των ανθοκυανινών που της δίνει το έντονο κόκκινο χρώμα. Όλα αυτά τα θρεπτικά συστατικά βοηθούν στην πρόληψη κάποιων χρόνιων ασθενειών όπως ο καρκίνος, οι καρδιοπάθειες και ο διαβήτης.

 Θα μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε τις φρέσκες φράουλες σαν ένα «πολυδιάστατο» φρούτο καθώς μπορείτε να τις καταναλώσετε ωμές ή να τις χρησιμοποιήσετε σε σαλάτες, σε σάντουιτς με τυρί ή φυστικοβούτυρο, σε δροσερά ροφήματα και με  το αγαπημένο σας γιαούρτι χαμηλών λιπαρών. Όταν  δεν είναι η εποχή τους, μπορείτε να επιλέξετε κατεψυγμένες φράουλες ωστόσο ελέγξτε την ετικέτα τροφίμων για να σιγουρευτείτε ότι δεν έχουν πρόσθετη ζάχαρη. Μπορείτε να ετοιμάσετε ένα παγωτό της στιγμής πολτοποιώντας κατεψυγμένες φράουλες με γιαούρτι και αβοκάντο, το αβοκάντο δεν αλλοιώνει την γεύση αντιθέτως του δίνει χρώμα και πλούσια υφή.

Η φράουλα είναι ένα φρούτο με ξεχωριστό άρωμα και ιδιαίτερη γεύση, εντάξτε το λοιπόν στην καθημερινότητα σας και βελτιώστε σημαντικά την υγεία σας λόγω της πλούσιας διατροφικής της αξίας.

Στέλιος Ι. Κολυβίρας – Τζιβανιώτης
Διαιτολόγος Διατροφολόγος MMedSci
Μετεκπαιδευθείς στην Ιατρική Σχολή Παν/μίου Αθηνών