Πως μπορούμε να αντιμετωπίσουμε την έλλειψη ενέργειας; Είμαστε μέλη μιας κοινωνίας που χαρακτηρίζεται από έντονο άγχος, έχουμε ανάγκη από περισσότερη σωματική δραστηριότητα ενώ οι διατροφικές μας συνήθειες περιλαμβάνουν τρόφιμα χαμηλής θρεπτικής αξίας, όλα αυτά συμβάλλουν στα χαμηλά επίπεδα ενέργειας. Ένας τρόπος να την αποκτήσουμε είναι να τρεφόμαστε καλύτερα καθώς ο σωστός συνδυασμός τροφίμων θα μας ενισχύσει. Ακολουθήστε λοιπόν αυτά τα πέντε βήματα για να αυξήσετε την ενέργεια σας.

Συχνά γεύματα

Καταναλώνοντας γεύματα κάθε 3 με 4 ώρες βοηθά στην ενίσχυση ενός υγιούς μεταβολισμού, διατηρεί την μυϊκή μάζα και προλαμβάνει τα ενδιάμεσα επεισόδια πείνας και βουλιμίας.Επιπλέον με τα μικρά και συχνά γεύματα επιτυγχάνουμε καλύτερη ρύθμιση του σακχάρου στον οργανισμό μας. Τα μεγάλα κενά ανάμεσα στα γεύματα δημιουργούν απότομες αυξομειώσεις στα επίπεδα του σακχάρου, κάτι που μπορεί να οδηγήσει μελλοντικά σε προβλήματα.

Ξεχωρίστε το αίσθημα της πείνας απο τον κορεσμό

Τρώγοντας αρκετά και όχι σε επίπεδα κορεσμού βοηθά στο να χαλιναγωγήσουμε την πείνα και να μειώσουμε την υπερφαγία έτσι κατανοώντας την πείνα μας θα μπορέσουμε να ελέγξουμε τη διατροφή μας.Σε μια κλίμακα απο το 0 μέχρι το 10 (όπου 0 είναι η έντονη πείνα στο στάδιο της λιμοκτονίας και 10 πέραν του κορεμού σκασμένος) προσπαθήστε να τρώτε μέχρι το επίπεδο 5 ή 6 που είναι σχεδόν ή πλήρως χορτασμένος.Με άλλα λόγια, επανακτούμε την αίσθηση της πραγματικής πείνας στο σώμα μας αλλά και του κορεσμού.

Ισορροπία στο πιάτο

Ένα ισορροπημένο γεύμα περιλαμβάνει δημητριακά ολικής αλέσεως, άπαχη πρωτεΐνη, φρούτα και λαχανικά πλούσια σε φυτικές ίνες, γαλακτοκομικά χωρίς λιπαρά ή σε χαμηλά λιπαρά και ένα μικρό ποσοστό «καλών λιπαρών». Ένα ισορροπημένο πιάτο με όλες αυτές τις τροφικές ομάδες  συμβάλλει στη διατήρηση της ενέργειας

Ενδιάμεσα γεύματα

Μην παραλείπετε αυτό το σημαντικό γεύμα. Τα σνακ πρέπει να περιέχουν βιταμίνες και σύνθετους υδατάνθρακες για να παρέχουν ενέργεια που διαρκεί. Καταναλώστε ένα μήλο και μια χούφτα ξηρών καρπών; καρότα και φέτες τυριού; Ή γιαούρτι και φρέσκα φρούτα. Τα σνακ δεν έχουν ως σκοπό να σας χορτάσουν αλλά να γεφυρώσουν το ένα γεύμα με το άλλο.

Τόνωση και ενυδάτωση

Πίνετε άφθονο νερό ή άλλα ροφήματα χωρίς ζάχαρη, σε τακτά χρονικά διαστήματα καθώς η έλλειψη τους επιβραδύνει το μεταβολισμό και μειώνει την ενέργειά μας, επίσης το τσάι  βελτιώνει την εγρήγορση και τον χρόνο αντίδρασης.

Στέλιος Ι. Κολυβίρας – Τζιβανιώτης
Διαιτολόγος Διατροφολόγος MMedSci
Μετεκπαιδευθείς στην Ιατρική Σχολή Παν/μίου Αθηνών